Skip to content

ייבוש תת רצפתי- כל מה שצריך לדעת

ישנם לא מעט גורמים אשר יכולים לגרום לכך שתצטבר רטיבות מתלת לרצפה. הדבר יכול לנבוע מסדק בצנרת המים המצויה מתחת למרצפות שבגינה ישנה נזילה, כתוצאה מחדירת מי גשמים לבית והצפה בבית ועוד. חשוב מאוד לדעת כי כאשר יש רטיבות תת רצפתית, יש צורך לבחור באנשי מקצוע הרלוונטיים עבור ייבוש תת רצפתי, כמה שיותר מהר וזאת בשל העובדה שרטיבות שכזאת שלא מטופלת במהירות עלולה להסב נזק מהותי. אם אתם מחפשים אנשי מקצוע טובים בתחום ייבוש תת רצפתי, כדאי שתיכנסו לאתר: https://www.plumbertech.co.il/

ייבוש תת רצפתי- מה זה אומר בעצם?

האריחים שמהווים את הרצפה שבביתכם למעשה מכסים על המצע המצוי תחתן. מצע זה לרוב יהיה עשוי מחול או סומסום. לא משנה ממה המצע המדובר עשוי, הרי שאם המצע המדובר מתרטב כתוצאה מכל גורם באשר הוא, הרי שיהיה לו קשה עד בלתי אפשרי להתייבש באופן עצמאי. בכדי לייבש את המצע המדובר יש לבחור באנשי מקצוע שיגיעו עם ציוד מיוחד הרלוונטי עבור תהליך הייבוש המדובר. חשוב מאוד לדעת כי רטיבות ומים אשר כלואים מתחת לרצפה עלולים לסכן את המבנה כולו ולא רק את האריחים המצויים מעליהם או את המצע המצוי תחת הרצפה. כאשר מדובר על רטיבות עמוקה היא יכולה לחלחל עמוק ולהגיע לתשתיות. ללא ייבוש יכול להיווצר מצב מסוכן שבו המבנה מתערער.

כיצד מתבצע ייבוש תת רצפתי?

הייבוש התת רצפתי הוא לא פעולה שמניתן לבצע באופן עצמאי. לא מדובר על שלולית או רטיבות שניתן לנגב עם מגבת או מטלית. בכדי לבצע ייבוש תת רצפתי יש להזמין אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה. אנשי מקצוע אשר מציעים שירות של שאיבת הצפות לרוב יציעו גם שירותי ייבוש מבנים פנימי על כל מה שהוא כולל בתוכו. אם בעבר היה צורך להסיר את כל המרצפות בכדי לייבש את המצע המצוי מתחתן ובכך למעשה להסב אי נוחות רבה לדיירי הבית וכן להסב נזק שידרוש תהליך מיני שיפוץ אחריו, הרי שכיום ניתן לבצע ייבוש תת רצפתי באמצעות אמצעים טכנולוגיים משוכללים, אשר ניתן להחדיר דרך הסדקים שבין המרצפות או דרך חור קטן שעושים באחת המרצפות וכך למעשה לייבש את המצע התת רצפתי מבלי שיהיה צורך להרים את כל המרצפות ולהחזיר אותן בתום תהליך הייבוש. חשוב מאוד לאחר ביצוע פעולת הייבוש לשלוח דגימה מהמצע התת רצפתי בכדי לוודא שהוא אכן יבש ואיננו מהווה סיכון כלשהו למבנה. הבדיקה מתבצעת במעבדה ייעודית.