Skip to content

כיצד לנהל משא ומתן נכון?

כחלק מהפעילות העסקית שלנו, אחד הדברים החשובים ביותר הוא ניהול משא ומתן עסקי נכון. ניהול משא ומתן בצורה נכונה יכול לפתח עסק ברמות הגבוהות ביותר, ומצד שני, משא ומתן שנעשה בצורה לא נכונה יכול להותיר את העסק במקומו, וגרוע מכך- אף להפילו. על מנת לנהל משא ומתן מוצלח ומטיב יש לקחת בחשבון מספר כלים חשובים, אשר יישומם יכול להעניק לכם ערך מוסף משמעותי ביותר למינוף העסק, וכמובן גם להביא לתוצאות.

ראשית, עפ"י גיא כספי, הכינו את שיעורי הבית שלכם כראוי. בידקו מי היא החברה שמולכם, מה השוק מציע ומי אתם ביחס לשוק. ככל שתעשו בדק בית טוב יותר, כך תגיעו מוכנים יותר. חכמים לפנינו אמרו, ידע הוא כוח. והוא אכן כזה, בייחוד בכל הקשור למשא ומתן. חשוב להדגיש כי הידע הוא חשוב עבור שני הצדדים, עבור הצד השני הוא יעניק תחושה של ביטחון מולכם ורצון להתקשר עימכם, ועבורכם הוא יקנה ביטחון בניהול המשא ומתן. ההכנה המוקדמת שלכם היא חלק בלתי נפרד מהצלחת המשא ומתן, התייחסו אליו בהתאם.

שנית, זיכרו כי משא ומתן הוא כשמו- מתנה, עבורכם ועבור העסק שלכם. אין שום סיבה להרגיש חוסר נעימות או לחשוש מהאינטראקציה הזו. היא שלכם ובשבילכם. לאחר שהבנתם זאת, הגיעו באותה גישה גם לפגישה. תגיעו ידידותיים, נחמדים ושימרו על אווירה חיובית ונעימה. אלמנט חשוב מאד ביצירת משא ומתן טוב הוא שבירת קרח ויצירת קשרים בין אישיים.

לעוד מידע תוכלו להכנס ללינקדאין של גיא כספי.