Skip to content

לקוח מרוצה הוא מפתח לעסק מרוצה

לקוח מרוצה הוא מפתח לעסק מרוצה, זו היא איננה סיסמה אלא לחלוטין דרך חיים עבור העסק שלכם. כל בעל עסק מתחיל אשר רוצה לאפשר לעסק שלו לצמוח, מחויב להנחיל את המטריה הזו בניהול העסק, כי אל נשכח- העסק שלנו חי בזכות הלקוחות שלנו. כמובן שאנו שמים בצד לקוחות לא ישרים, הגונים או לקוחות מגזימים. בסופו של דבר, המשפט "הלקוח תמיד צודק" איננו הגיע יש מאין, והוא בא להגיד בדיוק זאת: הכלה היא מילת המפתח. על מנת להצליח לבסס זאת גם בעסק שלכם, ישנם כמה צעדים פשוטים שעליכם לנקוט, אותם נציג כאן.

תחילה, הקשיבו. לדברי גיא כספי, אם הלקוח כועס, לא מרוצה, מרים את הקול- אפשרו זאת עבורו. ככל שתיתנו לו את הבמה לכך, כך הוא יוכל להרגיש שהוא מוציא את הכל החוצה, מתרוקן ריגשית מהעול שהציק לו, ומפנה מקום להקשיב גם לכם. חשוב מאד, בזמן שאתם מקשיבים, בסבלנות ובסובלנות, הקשיבו ללקוח. הקשיבו לדבריו, איספו מידע על כאביו, על מנת שתוכלו למצוא לו פתרון.

שלישית, הבמה שלכם. דבר ראשון, התנצלו. בעל עסק חייב לדעת להתנצל, ללא אגו. אם דבר כלשהו הפריע ללקוח, סביר להניח שיש בכך מה, תנו לו להרגיש שמישהו מבין. כעת, לאחר שהתנצלתם, ולבטח ריככתם את זה שמולכם, הגיע הזמן לפתרון. כאן חשוב לגלות יצירתיות ולהתאים את הפתרון למידע שאספתם מבעוד מועד.

לעוד מידע תוכלו להכנס לערוץ היו-טיוב של גיא כספי.