Skip to content

מהם הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני כיום?

בשלב הזה אתם ודאי כבר מכירים את המורכבות של קידום אתרים בגוגל ובכלל. ישנם עשרות פרמטרים שונים העשויים להשפיע על מנוע החיפוש ומדובר במשימה מורכבת ולא פשוטה למי שאינו חי את התחום מדי יום. חברות פרסום וקידום אתרים כמו ג'נסיס למשל מסגלות לעצמן שיטות עבודה שהן מאמינות בהן שעובדות עבורן ועבור לקוחותיהן, תוך ביצוע התאמות שונות בהתאם לצרכיו ומטרותיו של הלקוח, לשינויים ועדכונים של גוגל במנוע החיפוש ועוד. על דבר אחד כל חברות הקידום יוכלו להסכים והוא שיש מספר פרמטרים שככל הנראה נחשבים לבסיס העבודה בכל הליך קידום. עליהם נדבר כעת.

התוכן הוא עדיין החלק המרכזי אבל כיום יש סוגים נוספים של תוכן:

התוכן הטקסטואלי הוא הדרך הטובה ביותר של גוגל לדעת במה עוסק העמוד שהיא סורקת ובכלל על האתר כולו. תוכן זה יהיה לרוב התכנים המוצגים בדף הבית, עמוד האודות שלכם, פוסטים המועלים לאזור המאמרים באתר שלכם, עמודים ראשיים באתר ועמודי מוצר אם מדובר באתר חנות. ככל שתספקו תוכן טוב ובעל ערך עבור הגולשים יותר מהם יקראו בו יותר זמן, ימשיכו לקרוא תכנים נוספים באתר שלכם ואולי אפילו ישתפו וימליצו עליכם. כל אלה עשויים להשפיע לטובה על הקידום האורגני של האתר שלכם ולכן אתם רוצים להשקיע בתוכן שעולה לאתר שלכם. כמו כן חשוב לשלב בו את ביטוי המפתח בצורה נכונה ובכלל לבצע התאמות שונות למאמר לצרכי קידום.

בניית קישורים – עבודה מבפנים ומבחוץ:

הקישורים חיוניים מאוד לחזק את הסמכות של האתר שלכם והעמודים בו ולכן חשוב מאוד לכלול קישורים פנימיים כחלק מעבודת הקידום שלכם. קישורים אלה מקשרים בין עמוד קיים באתר לעמוד אחר באתר. לעתים לדף הבית ולעתים לעמודים פנימיים אחרים. בנוסף כדאי יהיה ליזום קישורים מרחבי הרשת לאתר שלכם, עדיף מתוך מאמרים ובצורה טבעית ככל האפשר. קישורים אלה משמשים כהמלצות על האתר שלכם. גוגל הייתה מעדיפה שאלה יגיעו באופן טבעי אך עם מיליוני מקדמים ובעלי אתרים מסביב לעולם (וכמובן גם כאן בישראל) שיוזמים את הקישורים בעצמם – אי אפשר שלא לעשות את זה גם בעצמכם אם אתם רוצים להתקדם.

אופטימיזציה וחוויית משתמש:

לבסוף חשוב יהיה לבצע אופטימיזציה לתכנים קיימים באתר ולבצע פעולות המשפרות את חוויית המשתמש באתר. לדוגמה: שיפור מהירות הטעינה של האתר, התאמה רספונסיבית של האתר לגלישה במובייל ואפילו התקנה של תוסף נגישות חשובה מאוד.